Artikel 1, Relaties

1) Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op tussen een Opdrachtgever en een Installateur getekende overeenkomst van opdracht met betrekking van de ingebruikstelling van een installatie of verdere werkzaamheden als benoemd in lid 2 van dit artikel.

a. Onder ingebruikstelling wordt verstaan het in gebruik stellen van een warmtepomp systeem op de overeengekomen plek.

2) Onder verdere werkzaamheden wordt verstaan:

a. Beton boringen.
b. Leidingwerk aanbrengen.
c. Onderhoud, als omschreven in het onderhoudscontract.
d. Aanleggen van elektriciteitskabels.
i. Het aansluiten van de elektriciteit zal worden uitgevoerd door bevoegde derden.
e. Dakdekken, uitgevoerd door derden.

 

Artikel 2, Definities binnen deze voorwaarden
1) In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

a. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die aan de installateur de opdracht heeft gegeven een van de werkzaamheden in Art. 1 uit te voeren.
b. Installateur: het gecertificeerde individu werkzaam onder de naam van ‘Eco Air’ die de werkzaamheden zal uitvoeren.
c. Werkzaamheden: de werkzaamheden als benoemd in deze algemene voorwaarden zullen bestaan uit de werkzaamheden als vastgesteld in Artikel 1 lid a en b, deze zullen worden uitgevoerd door een installateur.
d. Opdracht: alle verdere werkzaamheden als beschreven onder Artikel 1 lid 2.
e. Bedrijf: onder de term bedrijf wordt “Eco Air” verstaan

 

Artikel 3, Aanvaarding van Opdrachten

1) Alle Opdrachten worden uitsluitend aanvaard en/of overeengekomen door het Bedrijf of door een bekwame medewerker van het Bedrijf.
2) Uitsluitend waar de Opdracht is aanvaard onder de condities vastgesteld onder lid 1 kan de overeenkomst tot opdracht getekend worden in het bijzijn van een medewerker.

 

Artikel 5, Materiaalkosten

1) Alle materiaalkosten worden op voorhand besproken en zullen worden meegerekend in de prijs bij de totstandkoming van de overeenkomst tot opdracht.
2) Indien er extra (onverwachte) materialen nodig zijn zullen deze in rekening worden gebracht voor de Opdrachtgever.
a. De Installateur is gediend om toe te kunnen lichten waarvoor of hoe deze extra materiele kosten zijn gemaakt en gebruikt.

 

Artikel 6, Aansprakelijkheid

1) Het Bedrijf aanvaard uitsluitend aansprakelijkheid voor directe schade.

 

Artikel 8, Herroepingsrecht
1) Herroeping is mogelijk tot redelijke tijd voor de start van de Werkzaamheden.
a. Voor een herroeping van een overeenkomst vanuit de Opdrachtgever zal een gepaste schadevergoeding verschuldigd zijn.
2) Herroeping is niet mogelijk na het begin van de werkzaamheden, Opdrachtgever dient alle kosten van de Werkzaamheden te vergoeden.
3) Het Bedrijf is toegestaan de overeenkomst te herroepen indien:
a. De Opdrachtgever de verplichtingen als vastgesteld niet (volledig) nakomt.
b. Na het sluiten het Bedrijf omstandigheden ter kennis krijgt van goede gronden dat de Opdrachtgever zich niet (volledig) aan zijn/haar verplichtingen zal houden als vastgesteld in de overeenkomst.
c. (Waar afgesproken) de aanbetaling niet wordt voltooid.
4) De overeenkomst zal automatisch worden ontbonden in tekortkoming van nakoming van de partijen.

 

Artikel 9, Verplichtingen van de Opdrachtgever

De Opdrachtgever is verplicht zich te houden aan alle vastgestelde verplichtingen in de overeenkomst en het Bedrijf tijdig te informeren waar dit verhinderd wordt.

Artikel 10, Offerte
1) Alle aanbiedingen en offertes opgesteld door het Bedrijf in welke vorm dan ook zijn geheel vrijblijvend en niet bindend tenzij een aanvaardingstermijn in acht is genomen.
a. Het Bedrijf is gerechtigd op elk wenselijk moment een aanbieding of offerte terug te nemen.
2) Iedere materiele wijziging in de aanbieding, overeenkomst, of offerte, al dan niet als een gevolg van een inschattingsfout door het Bedrijf, word gezien als meerwerk en zal vergoed worden met een redelijke prijs als normaal door de Opdrachtgever.
a. De redelijke vergoeding zal bestaan uit: materiele kosten, uurtarieven.
3) Elke aanbieding zowel als een offerte gaat uit van vrije toegang tot het object waar de Werkzaamheden zullen plaatsvinden, eventuele extra kosten als parkeren zullen worden vergoed door de Opdrachtgever.

 

Artikel 11, Levering en Oplevering
1) Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor enige tekortkoming van de nakoming door overmacht van beide partijen.
2) Keuring en controle van geïnstalleerde en/of geleverde zaken dienen gedaan te worden direct na de Werkzaamheden. Eventuele bezwaren en/of mankementen dienen direct schriftelijk te worden vermeld aan het Bedrijf.
3) De Opdrachtgever kan op een gebrek in de prestatie geen beroep doen indien hij/zij dit niet schriftelijk heeft gedaan binnen 14 (veertien) werkdagen na de afronding van de Werkzaamheden.
4) De melding dient zodanig gedetailleerd en gegrond te zijn dat het Bedrijf gepast kan reageren. De Opdrachtgever moet het Bedrijf in alle gevallen de mogelijkheid bieden om een eventueel gebrek te herstellen of de Werkzaamheden opnieuw uit te voeren. Kosten hiervoor zullen niet in rekening worden gebracht.
a. Waar vast komt te staan dat een klacht ongegrond is, behoudt het Bedrijf zich het recht voor om schade en kosten vergoed te krijgen van de Opdrachtgever.

 

Artikel 12, Onderhoudscontracten
1) Een onderhoudscontract kan worden afgesloten tussen de Opdrachtgever en het Bedrijf op jaarlijkse basis, onderhoud dat zal worden voldaan bestaat uit:
a. Het reinigen van de condensor.
b. Het reinigen van de verdamper.
c. Een visuele inspectie.
d. Een controle op lekdichtheid.
e. De juiste werking van de warmtepomp.
2) De garantietermijn voor lucht-luchtwarmtepompen kan worden verlengd van 5 (vijf) jaren naar 6 (zes) jaren, indien gelijktijdig aan de Werkzaamheden een onderhoudscontract van tenminste 5 (vijf) jaren wordt afgesloten.

 

Artikel 13, Garantie
1) De garantie betreft 2 (twee) jaren op de uitgevoerde Werkzaamheden rondom warmtepompen, en 5 (vijf) jaren op uitgevoerde Werkzaamheden rondom lucht-luchtwarmtepompen. De garantie gaat in vanaf het moment van oplevering.
2) Opdrachtgever kan alleen beroep doen op garantie wanneer hij/zij zich heeft voldaan aan alle verplichtingen zoals vastgesteld in de overeenkomst(en).
3) Garantie wordt niet gegeven wanner de gebreken gevolg zijn van: normale slijtage, ondeskundig gebruik, geen of onjuist onderhoud uitgevoerd door Opdrachtgever of derden.
4) Elk beroep op garantie kan worden afgewezen wanneer de installatie en/of onderhoud is uitgevoerd door de Opdrachtgever of door de Opdrachtgever ingeschakelde derde.
5) Garantie wordt niet gegeven op installaties op tweedehands zaken of door de Opdrachtgever individueel aangeschafte zaken bij een ander bedrijf.
6) De garantie is alleen van toepassing wanneer de warmtepomp binnen de onderhoudsintervallen is onderhouden door een BRL-100 gecertificeerd bedrijf.

 

Artikel 14, Toepasselijk Recht

Op alle overeenkomsten tussen het Bedrijf en Opdrachtgevers is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

ECO AIR